مظفرالدین شاه قاجار که مفتون اختراع های جهان غرب، بخصوص اتوموبیل شده بود، در برگشت از فرنگ، در سال 1279 خورشیدی، اولین خودرو را وارد کشور کرد. و تقریبا ً تا نزدیک به سه دهه، یعنی تا سال 1305 خورشیدی، آن را در انحصار خود داشته و عوام حق استفاده از اتوموبیل را نداشتند، و تنها رجال محدودی از درباری ها جواز استفاده این وسیله اشرافی را داشتند ... تا انجا که جمیع عامه هم به داشتن آن علاقه ای وافر نشان داده، و به این ترتیب ورود خودرو به کشور افزایش یافت تا آنجا که حتی اولین کارخانه ی تولید خودرو در ایران راه اندازی شد. حال اگر بخواهید تفحصی در باب تاریخ ورود خودرو و انواع آن در دوره های گوناگون داشته باشید، تماشاگه خودرو پرده از رخ زمان برمی دارد . تماشاگه خودرو که نخستین و بزرگ ترین موزه خودرو در ایران است، از سال 1382 راهاندازی شد تا سیر تکامل اختراع اتومبیل ها و برندهای معتبر دنیا – که تاکنون وارد ایران شده – را با بیش از 40 اتومبیل قدیمی به نمایش بگذارد.ازجمله ی جالب ترین های این موزه؛ کالسکه ای ست که ناصر الدین شاه در آن کشته شده و جسدش را همانجا نشاندند تا در راه ری تا تهران کسی کشته شدنش را نفهمد ... یکی دیگر از هیجان انگیز ترین خودروها ازجمله ی اولین ماشین های بنز است که حتی خود کارخانه ی بنز هم از آن ندارد و تا کنون چندین مرتبه پیشنهاد خریدش را تسلیم دولت ایران کرده و هربار جواب منفی شنیده. این بنز که هدیه ی هیتلر به رضا خان است، اولین ماشین دارای چراغ راهنماست ... برای بازدید از سیر تکامل این اختراع هیجان انگیز به موزه خودرو رفته و سفری به اعماق تاریخ داشته باشید.